Кошаркашка Евролига саопштила је данас да су судије направиле седам грешака у финишу меча четвртог кола између Црвене звезде и Барселоне, преноси Танјуг.
Барселона је пре два дана после продужетка савладала Црвену звезду резултатом 98:94.
Овај меч су судили Роберт Лотермозер, Микеле Роси и Васили Царуча.
У саопштењу се наводи да је Евролига одлучила да се огласи после бројних спекулација у медијима поводом суђења у финишу утакмице у Београду.
Евролига је детаљно анализирала судијске одлуке у финишу меча и објаснила сваку спорну одлуку и навела да су арбитри направили седам грешака, неколико на штету Барселоне, неколико на страну црвено-белих, али највећа је она око гледања снимка око ”преноса” лопте, након чега је уследила лопта за Каталонце и тројка Пантера.
У извештају Евролиге, указано је на три пропуштене одлуке, укључујући кораке и прекршај за осам секунди. Исправне одлуке су биле мртва лопта и техничка грешка тренеру Барселоне. Погрешна одлука о прекршају за осам секунди није могла бити прегледана, што је резултирало неправилним убацивањем за Барселону.
- У вези са спекулацијама о последњим минутима утакмице између Црвене звезде Меридианбет и Барселоне, која се одиграла 18. октобра 2024. године, Евролига је објавила следеће закључке:
Са 1:56 до краја, Џоел Боломбој је примио лопту и ухватио је у ваздуху. Затим је слетео левом ногом, направио један корак и доскочио на десну, пре него што је поново померио леву ногу. Ово је прекршај “кораци”. Након тога, започео је дриблинг тако што је подигао леву ногу пре него што је пустио лопту, те је опет променио ослонац. Погрешна одлука – судије нису досудиле прекршај.
Са 1:14 до краја, Јаго Дос Сантос је био чуван од стране Јана Веселог, који је покушавао да игра одбрану. Весели је направио контакт с Јаговим куковима и ногама, што је требало да буде санкционисано као лична грешка у одбрани. Судије нису досудиле прекршај, што је била грешка.
Са 1:12 до краја, Јаго Дос Сантос је започео шут, али је његов покушај легално блокиран од стране Јана Веселог, који је додирнуо лопту. Међутим, судије су досудиле личну грешку Веселом. Ова одлука је била погрешна.
Са 1:06 до краја, Никола Лапровитола је водио лопту у нападу и био чуван од стране Мајка Даума, који је обема рукама направио контакт и ограничио му кретање. Лична грешка у одбрани је правилно досуђена.
Са 29.3 секунде до краја, Џоел Боломбој је ухватио дефанзивни скок и био је чуван од стране Веселог. У покушају да му извуче лопту, Весели је додирнуо Боломбоја по лицу. Ово је требало да буде досуђена лична грешка, али није.
Са 26.0 секунди до краја, Боломбој и Весели су обојица држали лопту, због чега нико није могао да стекне контролу над њом. Судије су досудиле мртву лопту, што је исправна одлука.
Ова ситуација се може прегледати према правилима Евролиге (Анекс 13 – члан 4.3 Акт насиља – члан 5 Право на изазов тренера). Тренер Црвене звезде, Јанис Сферопулос, је уложио челенџ, али су судије прегледом потврдиле првобитну одлуку, јер ниједна акција није испунила критеријуме за “акт насиља”. Одлука је била исправна.
Утакмица је затим настављена скоком између Боломбоја и Веселог, са 26.0 секунди на сату и 20 секунди на штоперском сату за напад.
У тој ситуацији, ако би дефанзивни тим преузео контролу над лоптом, добио би нових 24 секунде на штоперском сату. Ако би офанзивни тим преузео лопту, преостало би им 4 секунде за прелазак у напад. У скоку, Боломбој је одбио лопту према Мајку Дауму и штоперски сат је правилно покренут када је играч додирнуо лопту. Штоперски сат је такође правилно настављен када је офанзивни играч преузео контролу над лоптом. Међутим, када је на сату остало 20.4 секунде, а на штоперском 15 секунди, судије су требало да досуде прекршај за осам секунди, јер Црвена звезда није прешла у напад у датом времену. Погрешно је што то није досуђено.
Са 14.9 секунди до краја, након више протеста тренера Барселоне Ђоана Пењароја и клупе Барселоне, судије су досудиле техничку грешку. Исправна одлука.
Ова ситуација не би требало да се прегледа према правилима Евролиге (Анекс 13 – члан 4.1 Грешка сата за игру). Правило наводи да „ако дође до грешке или квара сата за игру/штоперског сата и он се не покрене/застане правилно, судије прегледају снимак како би одредиле колико је времена протекло и колико времена (ако га има) остаје на штоперском или сату за игру.“ Како су сат за игру и штоперски сат правилно покренути, грешка са осам секунди није могла бити исправљена прегледом путем ИРС-а. Одлука је била погрешна.
Игра је неправилно настављена убацивањем за Барселону на делу терена где је наводно почињен прекршај за осам секунди.
Са 20.4 секунде до краја, Никола Лапровитола је добио лопту за извођење аута и задржао је 4.81 секунду пре него што је додао Веселом. Ова акција је била легална. Исправно је што није досуђена грешка - стоји у саопштењу Евролиге.



Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.