Поштовање прописа слово по слово или мало слободније тумачење није проблем само правила о недозвољеној позицији. УЕФА ће покушати да са Међународним Бордом и ФИФА преиспита правило о поништавању гола постигнутог после дуплог контакта са лоптом играча приликом извођења једанаестерца.
Реакцију европске куће фудбала изазвала је ситуација са реванша осмине финала Лиге шампиона Атлетико – Реал. Играч Јорганџија Хулијан Алварез је у другој сезији једанаестераца постигао гол, али је поништен после реакције ВАР-а јер је на видео-снимку примећено да је стајном левом ногом додирнуо лопту тренутак пре него ће је десном послати у мрежу.
- Иако минималан, играч је успоставио контакт са лоптом користећи стојећу ногу пре него што је ударио, као што је приказано у приложеном видео клипу. Према садашњем правилу, ВАР је морао да позове судију сигнализирајући да гол треба поништити – саопштила је УЕФА.
Судија Шимон Марчињак из Пољске је веровао на реч колегама из ВАР-а и није лично гледао ТВ снимак.
- Никада нисам видео да је ВАР позван да преиспита пенал у распуцавању – рекао је после утакмице тренер Атлетика Дијего Симеоне незадовољан одлуком сдија: - Да ли сте видели да је два пута додирнуо лопту? Молим вас ко год да је био присутан на стадиону и видео га како двапут додирује лопту, да се лопта креће, нека изађе напред и подигне руку!
Алварезова два контакта са лоптом је заиста било тешко видети. Први контакт је био толико минималан да једва да је и додирнуо лопту која се није ни померила са места на које ју је Аргентинац наместио. Правило о извођењу једанаестерца је прекршено, али у УЕФА сматрају да има простора за „амандмане“.
У Ниону нису открили шта би могли да предложе у промени правила. По садашњим правилима гол после дуплог контакта с лоптом судија мора да поништи. Има мишљења да би у том случају једанаестерац требало поновити, као приликом неправилно изведеног слободног ударца или ако играчи утрче у шеснаестерац пре него лопта крене са беле тачке.
У случају поништеног једанаестерца Алвареза проблем је читања Правила игре. У њима пише да ће једанаестерац бити поништен ако дође до „јасног“ контакта играча с лоптом пре шута.
На „Метрополитану“ је дупли контакт с лоптом приметио једино ВАР и то понављањем снимака из више углова. Није коришћен много хваљени сензор у лопти који мери контакте и захваљујући коме је репрезентативац Португалије Кристијано Роналдо на СП 2022. остао без гола који је увелико славио. Сензори су показали да није додирнуо лопту, па је гол приписан Фернандешу чији центаршут Роналдо није стигао.
Интересантно је да сензори нису коришћени кад је Аргентинац Лионел Меси у финалу СП 2022. против Француске приликом извођења једанаестерца имао два контакта са лоптом па је гол за воство Гаучоса признат.
- УЕФА ће ући у разговоре са ФИФА и Међународним Бордом како би утврдила да ли правило треба да се преиспита у случајевима када је двоструки додир очигледно ненамеран – штуро је саопштила УЕФА.

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.